Ogłoszenia

Otworzyliśmy nabór na autorów VSC, zapraszamy do tworzenia z nami!
Strona została graficznie i merytorycznie odświeżona

wtorek, 23 września 2014

007. Zmiany w vircie

Z tego co wynikło w komentarzach do poprzednich artykułów nie tylko ja i cocaine chcemy zmian w virtualu. Czas więc je wszystkie przedyskutować.

Ten post jest przeznaczony na dyskusję o systemie gwiazdkowym. W komentarzach proponujcie zmiany jakie chciałybyście do niego wprowadzić. Mój pogląd na sprawę już znacie. Jeśli dojdziemy do jakiegoś kompromisu, mam nadzieję, że żadna z was nie będzie mieć problemu z zaakceptowaniem i wprowadzeniem w życie systemu jaki sobie razem ustalimy.

Czekamy na wasze głosy!

59 komentarzy:

  1. Jako, że u mnie hodowli koni jako tako nie ma i systemu gwiazdkowego brak. Niemniej, fajnym pomysłem wydaje mi się 'podział' gwiazdek - w sensie, wymyślenie jakiegoś drugiego odznaczenia. Gwiazdki A dostawałyby konie za osiągi sportowe, Gwiazki B konie wystawowe, z takim ale, że tu wyłączyłabym wręczanie ich wałachom - takie odznaczenie czysto hodowlane :) To tylko luźna myśl, nie związana z niczym za bardzo jak by co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co dostaje kon sportowo-wystawowy? Moim zdaniem nie nalezy isc w strone rygoru. Ja bym wymyslila odznaczenie, ktorego przyznawania nie bedzie mozna modyfikowac jak to sobie kazdy robi z gwiazdka. Czyli np. 20 osiagniec na podium, min. 5 pierwszych miejsc, bez tytulow naj. Jesli chodzi o tytuly "wazne", to moim zdaniem powinny byc okreslone konkursy, na ktorych mozna zdobyc tytul do gwiazdki. Np. Tytul Mistrza czy Tytul Konia Hipodromu czy Miesiaca. To moga byc imponujace osiagniecia, ale organizator powinien nie oceniac po wygladzie, a taki tytul liczylby sie dopiero przy min. 20 koniach.

      Usuń
    2. No właśnie... wiem, że rygorystyczne zasady raczej nie wypalą, bo nikomu nie będzie się chciało ich stosować. Z tym, że chodziło mi o to by wymyślić coś, co takie konie zamiast gwiazdki mogłyby dostawać... Hmm... albo inaczej, owszem, można zrobić tak z samą gwiazdką, ale mógłby ktoś zająć się przyznawaniem jakiś takich naszych ogólnowirtualnych tytułów championa - przykładowo, za pierwsze miejsca byłoby 5 punktów, za 2 po 2, za 3 - 1pkt. Tytuły zależnie od rodzaju byłby uznawane, albo nie. Możnaby nawet pójść nieco dalej i zrobić tu kategorie: championat wystawowy, championat skokowy etc. Tylko z tym jednak jest baardzo dużo roboty, a jak o tym się zapomni... bo ktoś z wirtuala odejdzie to przestanie mieć jakikolwiek sens.

      Usuń
    3. Fajnie byloby faktycznie znalezc inny znak niz gwiazdka, pytanie co sie nadaje? :D

      Usuń
    4. Podzielenie koni na sportowe i pokazowe nie byłoby złym pomysłem, ale faktycznie te, które specjalizują się w obu dziedzinach ciężko byłoby ogarnąć. Pozostaje w takim razie jeszcze jedna kwestia. Mamy dwa konie sportowe. Jeden chodzi cross, a drugi ujeżdżenie, skoki i western. Logiczne jest, że temu bardziej wszechstronnemu będzie łatwiej zdobywać gwiazdki. I znowu gwiazdka gwiazdce równa nie będzie, nawet mimo zmiany zasad :/ Żeby każdemu wyszło sprawiedliwie, trzeba by było traktować każdą dyscyplinę z osobna (przykładowo koń jako ujeżdżeniowiec mógłby zarobić gwiazdkę, ale jako skokowiec już nie), a nie wiem czy coś takiego by się przyjęło.
      Co do znaku... Chyba najbardziej nadaje się + i ^ :D

      Usuń
    5. I to mniej więcej miałam na myśli mówiąc o rygorystycznych zasadach XD Ewentualnie... możemy zrobić tak: gwiazdka zostaje tak, jak jest - koń ma 10 osiągnięć czy ile tam kto chce, jest gwiazdka i git. Ale... mogłybyśmy zacząć przyznawać tytuły Championów, np. Champion Piękności, Champion Crossowy etc koniom, które właśnie zdobyły ileśtam osiągnięć w danej dziedzinie. Ja dodałabym tu jeszcze dodatkowe fakultety, takie jak np. odpowiednia ilość treningów, a w przypadku koni typowo wystawowych - jakieśtam potomostwo.
      I.. Zafiro, błagam, nie traktuj wesernu jako całości XD Ja wiem, że on w wircie kuleje, ale... koń westernowy koniu westernowemu nie równy. I owszem, są bardziej wszechstronne niż konie chodzące w klasyce... ale trail, reining, cutting... to wszystko osobne dyscypliny.

      Usuń
    6. Kurde, co Wy z tymi treningami macie? One fotek nie zmienia, kon potrafi co prezentuje.. jedyne czego nie pokaza, to charakter, tutaj warto cos napisac. A ja pamietam ze najwieksze konie powstaly, gdy treningi wszyscy mieli w nosie, wiec czemu to ma byc wyznacznik swietnosci konia? Serio mam pisac koniowi cale zycie Lkowe treningi? Bo raczej trudno rozwijac konia jak fotki ciagle pokazuja to samo.. ja treningow nie cierpie, chcecie to sobie piszcie, niech takie konie wygrywaja zawody ale nie probujcie tego popularyzowac, prosze. Znam przynajmniej dwie slynne wirtualki, ktorym sie wlasnie przez to nie chce wracac. Co do + to czy to nie mialo byc przy Khemosabi Horse Show? Soczek.Caprio

      Usuń
    7. Omg, ja tylko proponuje, bo po prostu sprawia mi przyjemność i pisanie, i czytanie treningów... tyle. Czy ja kogokolwiek zmuszam? Oo Bez nerwów, spokojnie.
      A co z tego, że koń chodzi tylko L-ki, skoro w domu skakać może dużo wyżej i umieć dużo więcej? Poza tym treningi to nie tylko właśnie - ujeżdżeniowy dla ujeżdżeniowego konia, ale również tereny, praca z ziemi, pławienie... trochę kreatywności i taki zwykły kucyk chodzący tylko ujeżdżenie w klasie L może mieć na prawdę masę fajnych historii w których weźmie udział...

      Usuń
    8. Absolutnie nie traktuję westernu jako całości, tutaj został wymieniony tak tylko żeby ogólnie pokazać, że jeden koń chodzi więcej dyscyplin od drugiego, przez co ma większe szanse na gwiazdkę xD
      Faktycznie, + zajęty, ale nie przy KHS tylko VHA Awards. I jest po imieniu konia, a nie przed.
      Ja jednak osobiście jestem za zmianą liczby osiągnięć wymaganych do gwiazdki, myślę, że w tych czasach 10 to trochę mało. I wciąż wydaje mi się, że przydzielanie ich osobno w każdej dyscyplinie jest jedyną sprawiedliwą dla wszystkich, choć trudną do realizacji, opcją.
      Ale halo, halo! Dlaczego tylko my we trzy się tutaj udzielamy? To w końcu nasz wspólny biznes, niech reszta też się wreszcie wypowie! :D

      Usuń
    9. Jeśli system oceniania w głównej/dużej mierze przez treningi się przyjmie, to moje konie nie będą miec żadnych szans na zawodach. Uważam, że jeśli ktoś chce sobie z przyjemnością tworzyć historię Lkowego kucyka, nie ma problemu. Ale dlatego, że ta osoba z własnej woli poświęca czas na pisanie, konie bez treningów nie powinny być traktowane jako mniej zadbane i nie mieć szansy zdobyć jakiegoś tytułu. To jest ocenianie gorsze niż po fotkach, bo po braku czasu wlaściciela. Ja obecnie nie mam czasu zgłosić konie do zawodów.. u mnie treningi grają dodatkową rolę, gdy oceniam konie, czasami pozwalają mi rozwiązać dylemat, który koń wygrywa. I tyle. Ale najważniejszy jest dla mnie opis charakteru konia.
      Zafiro, no nie wiem, bo jakoś moim koniom tej gwiazdki łatwo zdobyć nie jest przy 10 osiągnięciach, więc ja osobiście z tą liczbą nie widzę problemu :) i tak dziwnie będzie wyglądać koń: +Puszek+++ :D

      Sok

      Usuń
    10. Nigdy nie mówiłam, aby treningi były czymś głównym - myślałam ewentualnie, aby przy tych tytułach championa ewentualnie wprowadzić dodatkowe "punkty" za treningi; i w mojej głowie wygląda to mniej więcej tak: za 1msc 3pkt, 2msc 2pkt, 3msc 1pkt, za 100pkt tytuł championa w danej dziedzinie, gdzie koń musi mieć min 80pkt za same osiągi, a ewentualnie dodatkowe 20 może zdobyć za treningi - po punkciku, czy dwóch za trening w danej dziedzinie. I tyle.

      Usuń
    11. Ok, wersja Podkowy jak dla mnie jest w porządku, przy 10 osiągnięciach też mogę zostać :) Tylko trzeba poczekać na zdanie innych, którzy coś cicho siedzą niestety xD

      Usuń
    12. Ok, ja bym zmieniła jednak nazwę Champion. To raczej kojarzy mi się z czymś, co się zdobywa na konkretnych zawodach itp. Jeśli wprowadzimy taki tytuł, to takie zdobyte na konkretnych zawodach, festiwalach będą wprowadzać w błąd. Sok

      Usuń
    13. Ok, spoko :) Championy to takie typowo wystawowe też. Ale ja nie wymyślam, kiepska w tym jestem.
      Mmm.. tylko w przypadku wystawowych koni te punkty za treningi zmieniłabym na potomków, czy coś.

      Usuń
    14. W sumie czemu? Przecież pokazówki też mają treningi :D

      Usuń
    15. No i "potomkowie" to bardzo ogólne kryterium, obecnie chyba nie ma wiele koni, których potomkowie aktywnie działają. Jak koń ma więcej potomstwa, to zazwyczaj prawie żadne nie doczekało się nawet boksu.. Sok

      Usuń
    16. W sumie... Niby taak, ale mi się raczej wystawy bezpośrednio z hodowlą kojarzą - takie zboczenie 'zawodowe' troszkę ;P Bo wystawia się po to by wybrać najlepsze osobniki, które będą najlepsze w rozrodzie... Chyba, że by jeszcze zrobić dodatkowe "osiągniecie" dla hodowlanych koni... aby te, z dużą ilością potomków też jakoś uhonorować?

      Usuń
    17. Ooo! Mam! Ordery zamiast championatów! Tylko każdy jakoś trzeba byłoby nazwać ale to już chyba dla mnie za dużo xdd

      Usuń
    18. Kolejna sprawa... Czy oceniać ilość potomków, czy ich jakość? Teoretycznie to też jest ważne, jeden koń może mieć 10 nieznanych potomków, a drugi tylko jednego, który zrobił wielką karierę w vircie. Który bardziej zasługuje na odznaczenie? :D

      Usuń
    19. Jak dla mnie ten drugi, bo potomkowie to hodowla, a hodowla to rozwijanie linii, a nie "spamowanie" źrebakami :D
      Sok

      Usuń
    20. No dokładnie, więc macie pomysł w jaki sposób chcemy rozdawać punkty za potomstwo? :D

      Usuń
    21. Hmm zacznijmy od tego, że gdy koń ma tylko jednego potomka, który jest wybitny... to trudno nazywać go koniem hodowlanym. Taka sytuacja z życia wzięta [ale zmyślona!]: mam konika, startuje na nim sobie w skokach P, generalnie konik znany, lubiany.. i mam jego potomka, który okazał się być trochę lepszy, skacze N-ki... i co, takiemu koniu należy dać order konia hodowlanego, bo dał wybitnego źrebaka? :)
      Jasne, na ilość patrzeć nie można, ale koń z jednym potomkiem - koniem hodowlanym po prostu nie jest.
      Wydaje mi się że fajnie byłoby gdyby ktoś napisał algorytm, który obliczałby ile potomstwo danego konia jest warte... ale... ja humanistka, pojęcia o matmie nie mająca :(
      Hmm takie coś dałoby w sumie możliwość aby najlepsze linie wyłuskać :)

      Usuń
    22. Ach, jeszcze jedna kwestia: o ile gwiazdki każdy przyznaje sobie sam i to jest OK, to o tyle gdyby takie inne tytuły weszły fajnie byłoby zrobić jedną organizacje, która by je przyznawała, by było fair. Można by przy tym wręczać jakiś certyfikat, by było elegancko i wiarygodnie. Jednolitość zostałaby wtedy zachowana.

      Usuń
    23. Ok, 1 potomek to za malo. Jednak duzo potomkow bez boksu czy jednego osiagniecia tez nie powinno mowic dobrze o jakosci konia. Mysle, tak na virtowe realia. 4-5 potomkow, ktorzy dzialaja, to ok?

      Usuń
    24. Tylko jeszcze jedno.. nawet nie mamy tylu dzialajacych wirtualek, albo ledwo dopinamy do tej liczby.. gdzie wiec az 4 potomkowie i potomkowie potomkow mieliby sie rozwijac?

      Usuń
    25. Wiem, że to trudne troszkę, ale o to chodzi chyba, aby uhonorować najlepsze konie cały czas? Poza tym kto wie, może uda się kilka osób więcej ściągnąć... albo za jakiś czas inne stajnie się 'obudzą' - za miesiąc, albo dwa, jak każdy szkoły ogarnie.
      Czwórka potomków u klaczy i szóstka u ogiera - to chyba byłyby najbardziej hmm optymalne ilości. W końcu, panowie mają teoretycznie rozmnażanie trochę ułatwione... Mogłoby być mniej, ale tak, aby ogier miał nieco wyższe minimum.

      Usuń
    26. No wlasnie np. sytuacja arabow jest taka, ze miec niespokrewnione ze soba konie to jest kosmos totalny.. wiec wprowadzilam troche koni z unikalnymi rodowodami, ale zanim ich linie sie rozwina, bez koniecznosci rozmnazania koni ze swoimi dziadkami, to potrwa dlugo.. o wiele dluzej niz kilka miesiecy.
      Poza tym, gdzies juz pisalam, ze teraz kazdy rozmnaza w obrebie wlasnych stajni albo wcale. Popatrzcie tylko, jak kiedys zamawiano stanowki, a jak zamawia sie teraz. Nie bede rozmnazac koni, ktorych potem nie bede miala gdzie podziac - zamowienia sa potrzebne, bo wtedy sa i wlasciciele. Bez tego hodowla tez nie ma sensu..

      Usuń
    27. Noo tutaj bez współpracy nic nie zrobimy niestety. Stąd też trochę moja inicjatywa z treningiem koni - będę szukać wirtualnych potomków, także... będę zamawiać stanówki i prosić o wyźrebienia (Mini to taki wyjątek, bo takich zwykłych kucyków w wircie po prostu nie ma). Sama jednak wiele nie zdziałam. Trzeba współpracować i zamawiać, a nie :D

      Usuń
    28. Pomysł z organizacją jest ekstra, tylko pozostaje pytanie na kogo spadnie ta odpowiedzialność :D Ja się nie podejmę ze względu na mordercze studia i większość osób pewnie też odpadnie przez szkołę.
      Algorytm <3 Szkoda, że ja językowiec, a nie matematyk... xD
      Ale dobra, nie róbmy aż takiego rozrzutu i zamykajmy każdą sprawę po kolei.
      Wracając do samych gwiazdek, podsumujmy co trzeba ogarnąć, żeby się nie pogubić:
      - rozumiem, że liczymy tylko miejsca 1, 2, 3 oraz tytuły które jeszcze ogarniemy
      - jaka jest minimalna liczba 1 miejsc do gwiazdki?
      - jaka jest całkowita liczba osiągnięć? zostajemy przy 10?
      - czy dzielimy gwiazdki na te dla sportowców i te dla pokazowców? jeśli tak, jak rozwiązać sprawę koni "mieszanych"?
      - tytuł championa (albo i order, się zobaczy xD) za 100 punktów. zdobywamy je za osiągi (1 msc - 3 pkt, 2 msc - 2 pkt, 3 msc - 1 pkt), oraz za treningi i potomstwo. Wymagane 80 pkt za same osiągnięcia, reszta za treningi (1-2 pkt)
      - jak punktować potomstwo?

      Usuń
    29. Ja mogę pomóc ewentualnie przy rozdawaniu samych tytułów ale na pewno nie ogarnę tego na początku - grafik ze mnie żaden, a to powinno elegancko wyglądać.

      -> Wydaje mi się, że niższych miejsc nie ma po co uwzględniać.
      -> Dałabym co najmniej 3-4, jeśli zostajemy przy 10.
      -> 10 było zawsze i byłabym za tym, aby to zostało: w sensie, minimum 10, a to czy ktoś będzie miał 15, 50... prywatna rzecz :)
      -> skoro mamy inne tytuły: uważam, że nie ma po co.
      -> dokładnie tak :)
      -> Ja już się wypowiedziałam, więc resztę zostawię Wam. Hodowlą się nie zajmuje w końcu.

      Usuń
    30. Ach, no i jeszcze jedno. Przyznajemy jedną gwiazdkę i koniec, czy tak jak było wcześniej, że za każde 10 kolejna?

      Usuń
    31. Mi bez roznicy :) Sok

      Usuń
    32. Chyba lepiej jak będzie ich więcej. Od razu będzie widać różnicę między koniem, który ma swoje pierwsze 10 osiągnięć, a tym, który taką 10 zdobył już cztery razy xD
      W takim razie nadal pozostaje pytanie w jaki sposób oceniamy potomstwo i ile punktów konkretnie dajemy za jeden trening. No i jak nazwać ten order dla zasłużonych i które tytuły wliczamy do gwiazdki xD
      Zostajemy przy 10 osiągnięciach, minimum 4 pierwsze miejsca. Zgoda? Pytam wszystkich :D

      Usuń
    33. Nie zapominaj, że do każdej dyscypliny trzeba order nazwać inaczej ;D

      Usuń
    34. Pamiętam, pamiętam :D Ktoś ma jakieś pomysły w ogóle?

      Usuń
    35. Order Mistrza Szaleńczego Biegu za wyścigi albo barrel! Ja w tym okropna jestem :d

      Usuń
    36. hahahahahahahahahahahahahaha!!! fakt, masakra :D za to w poprawianiu humoru jesteś mistrzem :D

      Usuń
    37. Ojj, nie powiedziałabym. Ale miło, że tak sądzisz xd

      Usuń
    38. A może nie szczypać się z tym i po prostu nazwać to Orderem Zasługi w danej dyscyplinie? No sama już nie wiem xD

      Usuń
    39. W sumie, pasuje, brzmi elegancko. Jestem za xd

      Usuń
    40. Uch, no dobra... To przynajmniej część mamy załatwioną :D Fajnie, gdyby ktoś jeszcze się w końcu wypowiedział xD

      Usuń
    41. Co powiecie na dodatkowy podział Orderów?
      100 punktów - Brązowy Order
      200 punktów - Srebrny Order
      300 punktów - Złoty Order
      400 i więcej - Diamentowy Order (albo coś w ten deseń xD)
      Taka luźna sugestia tylko xD Co sądzicie?

      Usuń
    42. W sumie sensowne... tylko z LoLem mi się kojarzy oO Ale to raczej przez to że po 3 latach gry w końcu rankedy gram i myślę o dywizjach... XD

      Usuń
    43. Albo żeby "zaokrąglić", niech też będzie jakiś Order za 500 punktów i ten będzie ostatni :D Ktoś ma jakiś pomysł na nazwę? Albo modyfikację nazwy Diamentowego? xD

      Usuń
    44. Dobra, sprawa Orderów prawie załatwiona. Będzie to wyglądało tak:
      100 pkt - Brązowy
      200 pkt - Srebrny
      300 pkt - Złoty
      400 pkt - Platynowy
      500 pkt - Diamentowy
      Ordery będzie przyznawać BKZ (Baza Koni Zasłużonych), którą będzie zarządzać Shailara. Strona już jest w budowie.
      Teraz dwie sprawy:
      1. Zastanawiam się, czy do Orderów faktycznie powinniśmy też liczyć potomstwo i treningi. Są w wircie konie, które z samych osiągnięć mają już kilkaset punktów (Mars Colony z Winter Mist ma 570... xD). Order nie powinien być wcale łatwy do zdobycia, nie o to chodzi, żeby wszystkie istniejące konie dostały go w ciągu miesiąca. Pozbędziemy się w ten sposób problemu, bo nikt jeszcze nie wymyślił w jaki sposób punktować potomstwo xD
      2. Czy ktoś czuję się na siłach, żeby zaprojektować takie Ordery? Moja wiedza o grafice ogranicza się do Painta i kilku prostych opcji w Gimpie, więc odpadam xD Szukamy kogoś, kto będzie w stanie podjąć się tego zadania.

      Usuń
    45. Aaaaaaa, jeszcze jedno!
      Co z tymi tytułami w końcu? Które wliczamy do Orderów / gwiazdek i ile punktów za nie przyznajemy?

      Usuń
  2. Okej, czas się wypowiedzieć. :)
    Moje zdanie po przeczytaniu Waszych komentarzy... doszłam do wniosku, że może koń faktycznie nie powinien mieć setki gwiazdek przed imieniem. Może wystarczy jedna, ale za to bardzo zasłużona?
    Podoba mi się pomysł z punktacją. 3 za pierwsze miejsca itd. i dodatkowe punkty za treningi (oddzielnie konkretne treningi, oddzielnie lonże itd. tzn. inna ilość punktów) To chyba dobry pomysł.
    W sumie gdyby na jedną gwiazdkę składało się te 100 pkt to mogłoby być ich więcej. Inaczej po osiągnięciu tego pułapu właściciel mógłby już odpuścić, a trzeba mierzyć jak najwyżej. ;)
    Wróciłabym jeszcze na chwilkę do sprawy tytułów, poprzednio chyba pisałam, że nie, że w sumie bez sensu, oj źle...
    Ale w sumie gdyby zrobić listę tytułów, które byłyby punktowane i wliczane do tej walki o gwiazdkę. Rozesłano by to do właścicielek hipodromów.
    Co tu jeszcze... Treningi chyba nigdy nie były obowiązkowe, ale postanowiłam zacząć zabawę w virt głównie ze względu na nie. Bo to opisywanie jakoś pobudza wyobraźnie i można się poczuć jak prawdziwy właściciel stajni. ;)
    Kiedy organizuję zawody zawsze oceniam trzy aspekty: boks (czyli opis, czy są jakies dodatki typu dokumenty, estetyka itd.), wygląd konia (czyli jak wygląda na zdjęciach w galerii, jak sobie radzi w danej dyscyplinie) i właśnie treningi czy jakieś dodatkowe pisane rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rusko, tu nie chodzi o gwiazdki tylko inne, dodatkowe jakby tytuły :)

      Usuń
    2. Piszę ogólnie co myślę, żeby nie było, że się wcale nie włączam. O konkretach wolę się za bardzo nie wypowiadać, zostawiam to Wam, bo widać, że macie jakieś pomysły i rozpoznanie. ;)

      Usuń
  3. Coś w ten deseń? :
    http://i.imgur.com/n6MlwYe.png

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mogłoby być :D Tylko tak, żeby łatwo było wizualnie odróżnić od siebie każdy z Orderów i żeby zmieściła się na tym nazwa WBKZ (http://wbkz.blogspot.com/), nazwa Orderu oraz dyscyplina

      Usuń
    2. To dajmy na to...
      brąz - http://i.imgur.com/n6MlwYe.png
      srebro - http://i.imgur.com/Lj1zhhP.png
      złoto - http://i.imgur.com/smYeUfv.png
      platyna - http://i.imgur.com/YCz0lvb.png
      diament - http://i.imgur.com/vPgieu6.png

      Tak prowizorycznie.

      Usuń
    3. Edit. jeśli się podoba, to zamieszczę nazwę :P

      Usuń
    4. Są cudowne! Dziękuję Ci bardzo! :-)
      Shailara

      Usuń
    5. Jak chcesz to możesz na nich wkleić też siebie jako twórcę :-D

      Usuń
    6. Nie zapomnij oczywiście o umieszczeniu na każdym nich dyscyplin, żeby od razu wiadomo było za co koń otrzymał nagrodę. Będzie z tym trochę pracy, jakoś będę musiała Ci się odwdzięczyć :P

      Usuń
    7. Aj tam, nie ma sprawy ;)
      Póki co skończyłam brązy, srebra i platyny, potem się wezmę za diamentowe i złota ;)

      Usuń
  4. Super, dziękuję! Jak będą gotowe, wyślij mi je na maila :-) shailara.draenor@gmail.com

    OdpowiedzUsuń