Ogłoszenia

Otworzyliśmy nabór na autorów VSC, zapraszamy do tworzenia z nami!
Strona została graficznie i merytorycznie odświeżona

niedziela, 14 września 2014

003. Gwiazdy i gwiazdeczki

autor: cocaine

Moje drogie, artykuł numer dwa poświęcony jest systemom gwiazdkowym i wieku koni virtualnych.

Gwiazdki to już stała część naszego virtualnego światka. Dają nam poczucie, że koń rozwija się, a także staje się bardziej cenny, bliższy naszemu sercu. Tak jak to bywa realnie. W nowym virtualu widzimy wiele koni profesorów, które kojarzymy jeszcze za czasów Centrum Virtuala (może niekoniecznie za jednozdjęciowców). Wielkie powroty koni z tysiącami gwiazdek i jednocześnie wiecznych młodzików. Minęło już trochę lat, a konie z wiekiem się nie starzeją.

Wiele z was powie, że przecież na tym polega vitual, to tylko zabawa.
Owszem, ale bądźmy fair wobec niego. Nie chcę tłumaczyć, że za starego virtuala bla bla bla. W końcu wiele się zmieniło. Mimo tego istniała od zawsze zasada jeden miesiąc realnie, są to trzy miesiące konia. Nie takie trudne, prawda?
Według mnie była to wielka motywacja do pisania treningów, zgłaszania na zawody (których jest już całkiem sporo, więc nie usprawiedliwiajcie się tym), rozwoju pupila. O ile się nie mylę, to w rok wasz koń miał cztery lata, następnie osiem, dwanaście, szesnaście i w końcu dwadzieścia.
Wierzcie mi, że pięć gwiazdek było ogromną satysfakcją.
Aktualnie wszędzie znajdujemy coś takiego: *(17) imię.
Czy tylko na mnie nie robi to wrażenia? Gwiazdki przestały się liczyć, ponieważ osiągnięcia potrafią być z najstarszych onetowskich hipodromów. Stały się nieaktualne.


Koń gwiazdkowy to duma stajni. Konia z gwiazdką ceni się pod względem hodowlanym i sportowym.

~ SK Galileo
 Co wy myślicie o teraźniejszych gwiazdeczkach z tysiącem osiągnięć i wiekiem dziesięciu lat?

5 komentarzy:

  1. Ja jestem z czasow beztreningowego wirtuala i nie pamietam zadnej zasady o starzeniu sie koni.. ale sama nie przywrocilam moich staruszkow, bo przez to hodowla sie nie rozwija. Tez uwazam, ze pewne konie sie juz wpisaly w wirta i to wystarczy. Natomiast o gwiazdkach warto dodac, ze teraz dostaje sie je nie za 10 miejsc na podium, tylko za 10 byle jakich wymienionych w wynikach, np. jak sa podane zajete miejsca do 15, to i 15 sie do niej zalicza.. dla mnie to chore, ja trzymam sie starego systemu, przynajmniej u mnie gwiazdka bedzie oznaczac nadal zasluzonego konia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram, w wircie bylam od 2007 roku jakoś i nic o takim starzeniu się koni nie słyszałam - na początku w ogóle się nie starzały, 5 latek zawsze miał 5 lat xd

      Usuń
    2. Ja po prostu stosuję starzenie się wg rocznika, rok w rok :D no i jednak zawsze fajnie było mieć starszego konia, bo mógł mieć starsze potomstwo, które też moglo mieć potomstwo :D

      Usuń
    3. Też pierwszy raz słyszę o tym starzeniu, nie przypominam sobie, żeby ktoś stosował taką zasadę xD U mnie też jeden rok realny to jeden rok wirtualny :)

      Usuń
  2. Zostało to wprowadzone gdzieś na początku stajni na forze, gdy koni było zbyt dużo w vircie. Jakby takie ograniczenie, by koniom poświęcało się więcej czasu ;P

    OdpowiedzUsuń